Prekių pirkimas daugeliui tapo toks įprastas, kad net nesusimąstome apie garantijas, garantinį remontą ar galimus gedimus. Šiuo metu daugelis sužino, kad galimas ne tik gamintojo garantijos suteikimas, bet ir garantijos pratęsimas. Ką pirkėjai turėtų žinoti apie prekių garantijas?
Visoms prekėms, kurios įsigyjamos Lietuvoje yra taikoma gamintojo garantija. Dažniausiai šis laikotarpis yra 2 metai. Svarbu žinoti, kad tam tikroms prekių dalims gali būti taikoma trumpesnė garantija, pavyzdžiui tam tikrų prietaisų akumuliatoriams taikoma 6 mėnesių arba 12 mėnesių garantija. Kiekvienu atveju pirkėjams reikia atidžiai skaityti sutarties sąlygas, kad būtų aišku koks laikotarpis priklauso garantiniam aptarnavimui.
Niekas nesusimąsto, kaip gerai, kai yra garantinis aptarnavimas, nes visi įprato, kad perkant jis suteikiamas ir viskas. Anksčiau buvo įprasta pirkti prekes, kurioms jokių garantijų nebuvo arba buvo itin trumpo laikotarpio, o dabar to niekas net nesureikšmina. Garantijos yra labai gerai, nes tą laikotarpį pirkėjai yra apsaugoti nuo netikėtų išlaidų remontui ar daikto pirkimo, kai naudojamas sugenda ir neįmanoma jo suremontuoti. Vis dėl to, kartais nutinka tokių situacijų, kuomet prekė sugenda pasibaigus gamintojo garantiniam aptarnavimui. Kai kurie pirkėjai pradėjo piktintis, kad dauguma prekių kaip tyčia sugenda būtent pasibaigus dvejų metų laikotarpiui, todėl buvo imtasi priemonių, kaip apsaugoti pirkėjus nuo netikėtumų.
Dabar daugelyje parduotuvių galima rasti papildomą paslaugą, kai prie esamos gamintojo garantijos siūlomas ir tokios garantijos pratęsimas. Tai labai naudinga paslauga, jei pirkėjas nori ilgiau turėti apsaugą nuo finansinių išlaidų. Daugeliu atvejų toks pratęsimas yra labai geras pasirinkimas, tik reikia viską gerai įvertinti. Kartais tai nenaudinga, jei prietaisas yra labai pigus ar pirkėjas nenori išlaidauti. Papildoma garantija papildomai kainuoja, todėl ne visi nori ją rinktis. Priklausomai nuo prekės, kaina gali būti pakankamai didelė. Tuomet pirkėjas turi gerai apskaičiuoti ar jam apsimoka permokėti už prekę. Žinoma, sumokėjus už pratęstą garantiją galima jaustis ramiai ir nepergyventi dėl galimų remonto išlaidų.
Ar pratęsti garantiją, ar jos nepratęsti? Tai nėra toks paprastas klausimas, nes tai papildomos išlaidos, tačiau gedimo atveju, tai tikrai bus tas atvejis, kuomet sumokėti pinigai už garantijos pratęsimą atsipirks. Kiekvienas pirkėjas turi individualiai įvertinti savo pirkinio sumą, kiek reikės sumokėti už garantijos pratęsimą ir ar prekė to verta. Tuomet bus paprasčiau suprasti, ar verta pratęsti garantiją, ar ne.